Våra tjänster
Identitet varumärke
Varumärkesidentiteten är ett av de element som styr hur människor uppfattar en identitet - ett varumärke. Den skapar en image. Ett visuellt varumärke är ett namn, en logotype (brand) som används för att identifiera produkter eller tjänster. Identiteten är själva själen i ett varumärke där symbolen är bärare av produktens positiva intryck hos målgruppen. Kärnvärden som kompetens, hållbarhet, erfarenhet och förtroende är många gånger avgörande för hur andra uppfattar ett varumärke. Vi har en gedigen erfarenhet i att bygga ett varumärke från idé till färdig produkt.
Vi brinner för att bygga och underhålla varumärken och har den stora äran att få jobba med så många olika branscher. Vi har spännande förtroendeuppdrag i bagaget att relatera till och älskar vårt jobb. Varje kund är unik och inget uppdrag är det andra likt. Alltid nya utmaningar - det gör vårt jobb så roligt.
- Affärsidé
- Vision
- Kärnvärden
- Logotype
- Slogan / Payoff
- Grafisk profil
- Grafisk manual
- Analoga och digitala filformat
Exempel på uppdrag
I förtroendeuppdraget har vi gjort intervjuer och analyser och tillsammans med kunden skapat en ny visuell varumärkesidentitet. Vi har tagit fram en grafisk profil, en ny logotyp, payoff, form- och bildspråk samt en kommunikationsplattform för olika enheter och kanaler.